Door een VoIP gateway in te zetten kunt u de voordelen van VoIP meenemen terwijl u toch uw huidige centrale blijft gebruiken. VoIP gateways zijn verkrijgbaar in alle maten die u wenst, van klein tot groot. Zo zal de VoIP gateway het gesprek converteren van VoIP naar traditioneel telefoonverkeer. Doordat men de oude centrale blijft gebruiken is de overgang eenvoudig. De transparante werking zorgt ervoor dat er geen leercurve is. Men blijft de bestaande telefoontoestellen gebruiken die men gewend is.
Je bent kosten aan het besparen op je belkosten en abonnementskosten terwijl je je huidige telefooncentrale blijft gebruiken.
De extra mogelijkheden die een VoIP centrale kan bieden zoals IVR (Interactive Voice Response; je herkent het door als je belt dat een stem zegt : Druk op 1 voor verkoop, 2 voor technische dienst, etc ) kun je zo in je huidige situatie toevoegen zonder dure kaarten te kopen voor je tradionele telefooncentrale.
Het regelen van extra kanalen voor het uitgaand of inkomend bellen kan eenvoudig gerealiseerd worden zonder de nadelen te ervaren van traditionele lijnen. De nadelen zoals extra kaarten, beperkt zijn tot één lokatie, merk of modelgebonden blijven voor je huidige centrale.
VoIP Media Gateways zijn er in analoge en digitale uitvoeringen. Als je een analoge lijn,POTS , hebt dien je het analoge model te kiezen. Heb je ISDN zul je het digitale model moeten kiezen. Zo kun je dan je type telefoonlijn koppelen via SIP aan je VoIP verbinding. De goedkoopste analoge voip gateway start rond de 150 euro.
Misschien vind jij redundancy belangrijker, ook hier zit je goed met een VoIP media gateway. Een voordeel van het implementeren van een VoIP gateway is dat je de bedrijfszekerheid vergroot door redundancy in te bouwen. Bijvoorbeeld als de stroom uitvalt of je internetverbinding het opeens niet meer doet, kan de VoIP gateway automatisch, mits goed ingesteld, terugvallen op je aanwezige analoge of digitale telefoonlijnen/-kanalen.
Bekende merken van een VoIP gateway zijn : Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. De meeste leveranciers van VoIP gateways hebben een lijst op hun website staan van ondersteunde apparaten. Zo kun je van te voren controleren of jouw apparatuur speciale behandeling nodig heeft alvorens je deze aan je centrale kunt koppelen.
Dus als je een keuze moet maken tussen VoIP gateways stel je dan de vragen op welke lijnen je deze moet aansluiten of er een koppeling moet kunnen tussen de oude centrale en de IP centrale, spreek de voordelen door met je klant c.q. gebruiker.
Een VoIP gateway is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.
donderdag 25 juni 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten