vrijdag 14 augustus 2009

Besparingen met je VoIP telefooncentrale

Als je een goede VoIP telefooncentrale neemt kun je de investering zo terug verdienen door op de kosten die je je kunt besparen. Ik zal de grootste besparingen hier even kort behandelen.

Als eerste kun je geld besparen op je maandelijkse vaste kosten, het abonnementsgeld van je telecomaanbieder. De meeste VoIP trunk providers zullen geen kosten voor een trunk berekenen. Wil je echter een telefoonnummer, DID, aan de trunk gekoppeld willen hebben zul je wel een kleine vergoeding moeten betalen die nog steeds een fractie is van de maandelijkse kosten die je van een traditioneel bedrijf gewend bent. Het voordeel is namelijk dat VoIP via internet werkt en niet per lijn. Als jouw internertverbinding snel genoeg is kun je meerdere gesprekken tegelijkertijd bedienen. Daarbij maakt het ook nog niets eens uit of het gaat om inkomende of uitgaande gesprekken. Bedrijven die een ISDN30 hebben weten wel wat de maandelijkse kosten zijn.

De 2de besparing die je kunt realiseren moet je zoeken in de hoek van gesprekskosten. Als je veel internationaal of mobiel belt kun je kosten besparingen van wel 70% realiseren. Mocht je diverse vestigingen hebben. Kun je nog meer besparen. Zijn deze internationaal gevestigd kun je bijna niet geloven hoeveel je kunt besparen. Realiseer je dan over het feit dat je vanaf dan gebruik kunt maken van alle mogelijkheden en voordelen die de centrale je bieden vanuit elke vestiging, waar dan ook gevestigd. Interne gesprekken zijn kostenloos, sterker nog, zelfs als je belt met een vestiging die aan de andere kant van de wereld is. Dat is het voordeel dat VoIP via internet gaat.

De vrijheid die je hebt bij het kiezen van apparatuur is de 3de mogelijkheid waarbij je geld kunt besparen. Als de apparatuur die je wilt gaan gebruiken SIP ondersteunt weet je dat je dit op een VoIP telefooncentrale kunt aansluiten. Let wel op dat de telefooncentrale ook het open protocol SIP ondersteund en niet een gesloten protocol heeft waarbij je dus afhankelijk bent en blijft van een leverancier. SIP is normaal gezien bij elke VoIP telefooncentrale in te zetten. Je kunt dus een groeipatroon volgen die jij wilt. Je kunt overstappen naar andere een fabrikant van centrale software en telefoontoestellen gebruiken die jij wilt zonder dus allemaal nieuwe toestellen te hoeven kopen. Je investering behoud dus zijn waarde. Traditioneel gezien moest je bij een andere telefooncentrale, zelfs al had je hetzelfde merk maar een ander model, alle systeemtoestellen en telefoontoestellen vervangen. Je kon deze niet meenemen naar het nieuwe model centrale. Met de komst van SIP maakt het niet meer uit welk merk of model je kiest of die goedkoop of duurdere modellen zijn. Jij kiest wat past bij je wens.

Ben je geinteresseerd in voip telefooncentrales, lees er meer over op de link in dit artikel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten