Er zijn vele voordelen te halen als je VoIP inzet in of voor het buitenlands telefoonverkeer.
Zo is er de kans om besparingen te realiseren omdat je kosten omlaag kunnen gaan. Je kunt VoIP flexibel inzetten in het buitenland zolang je een internetverbinding hebt. Hierdoor kun je een logistiek en organisatorisch voordeel behalen.
Vaak kun je VoIP providers vinden waar je goedkoop kunt bellen naar het buitenland, zowel vaste als GSM aansluitingen. Soms haal je tientallen procenten besparing hier uit ten opzichte van een traditioneel telefoon aanbieder.
Diverse fabrikanten van telefooncentrale-software bieden een kans om een calling card functie te gebruiken. Je belt dan naar een toestelnummer, een extensie, waar de calling card functie op geaktiveerd is. Je kunt dan bijvoorbeeld instellen dat de centrale de beller terug belt. Dit kan voordeliger zijn. De kosten van de centrale naar de beller kunnen voordeliger zijn als dat de beller naar de centrale belt, vooral in verband met buitenland en mobiele telefoon. De beller heeft dan een kostenbesparend voordeel. De beller kan dan gebruik maken van de tarieven die jij met je centrale verbelt via de VoIP aanbieder die op dat moment de gunstigste tarieven bied. Even om het duidelijker te stellen. Een buitendienstmedewerker is momenteel bezig in Frankrijk maar moet een support engineer bellen in de VS. Je medewerker belt naar de centrale in NL en laat via de calling card zich doorschakelen met het bedrijf in de USA zonder dat de medewerker de meerkosten heeft. De kosten van je collega die enkel bestaan uit de gesprekskosten van lokatie A naar lokatie B zullen stukken lager liggen als dat hij rechtstreeks naar de VS zou bellen. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij je enorm voordeel kunt behalen.
Als je collega een VoIP telefoon ter beschikking heeft heeft hij nog een extra voordeel. Flexibiliteit. Hij zou dan kunnen aanmelden op de telefooncentrale via zijn SIP telefoon en is dan zelfs geen gesprekskosten verschuldigd. Je snapt dat je wel de internetkosten nog moet betalen. Hotspots en hotels bieden deze relatief voordelig aan voor 24 uur gebruik. De kosten hiervan zijn een fractie van eventuele internationale gesprekskosten via een hotel. Met ook nog als voordeel dat men kan internetten. Als je via je SIP telefoon aanmeld op de centrale kun je ermee telefoneren met hetzelfde gemak als je op kantoor zou zitten. Ik geef je een voorbeeld. Je bent op zakenreis in Egypte. Login met je VoIP telefoon op de centrale in Nederland (of wat voor land dan ook). Op dit moment ben je in staat om iedereen te bellen alsof je op kantoor bent. Of dat nu mensen nationaal of in het buitenland zijn, bedrijven of particulieren. Je maakt gebruik van de voordelen van je telefooncentrale maar ook van de voordelige tarieven die jij aan je centrale hebt gekoppeld.
Wil je meer weten over bellen met VoIP in het buitenland? Kijk dan op de link in dit artikel.
donderdag 16 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten