De meeste klanten die telefoneren op de oude manier doen zullen bij de overgang naar VoIP beter meteen een goede internetverbinding nemen, als jij dit voor hun regelt kun je KPN resellerschap aanvragen. Er zijn ook andere bedrijven die resellers aannemen, een zakelijk speler in deze markt is BBeyond. Als men een nieuw project aangaat met VoIP zal dit vaak samen gaan met een nieuwe snellere internetverbinding. ISP's focussen zich steeds vaker naar het aanbieden van een verbinding ook het bieden van VoIP diensten. De verbinding brengt dan dubbel geld op. Van de ene kant het abonnementsgeld en van de andere kant de gesprekskosten die worden gemaakt door het bellen.
De hoogste marge haalt men uit de gesprekskosten. De grotere telecombedrijven kunnen belminuten heel goedkoop inkopen. En verkopen jou de belminuten relatief goedkoop maar meteen goede marge door. Je moet niet de fout maken om te denken dat flinke provisiebedragen zullen binnenkomen. Het is maar een fractie van de belkosten. Het klinkt natuurlijk logisch. Een voorbeeld van een klant die alleen maar nationale gesprekken voert die 1 cent kost per minuut. Je snapt dat je hier niet veel provisie van hoeft te verwachten ook al belt deze klant zich het licht uit zijn ogen.
Het begint pas leuk te worden als je veel klanten hebt. Want alle beetjes helpen. Vele beetjes zijn bijelkaar een berg. De vraag is wel of je je hier mee moet bezig houden. Wil je provisie najagen en je hier op focussen of wil je gewoon doen waar je goed in bent. Je kunt normaal dan toch je geld verdienen. Dit brengt ook weer verplichting richting je klant mee. Indien jij zaken gaat regelen voor je klant en je dus als tussenpersoon opsteld zul je waarschijnlijk ook belast worden met vragen en andere perikelen. Je zou het resellerschap kunnen aanvragen. Hou er dan wel rekening mee dat dit je tijd gaat kosten. Laat je niet op een dwaalspoor zetten. Blijf je primair bezighouden met de doelstelling van het bedrijf.
Het voordeel als je zelf reseller bent is meestal wel dat je ook toegang hebt tot een speciale helpdesk voor resellers die minder bezet is dan de reguliere helpdesk en waar ook iets betere techneuten je te woord staan zodat je de standaard vraag of de kabel erin zit niet krijgt.
Ben je ge�nteresseerd in informatie over een VoIP KPN reseller , neem dan de tijd om op de link te kijken in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten